ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

Κωδικός μαθήματος
08.02ΔΕ
Μονάδες ECTS
6
Εξάμηνο
Εξάμηνο Η
Κατηγορία μαθήματος
Κατεύθυνση
Διοίκησης Επιχειρήσεων
Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Διαλέξεις 2
Φροντιστήριο 1

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

Ειδικού υποβάθρου

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

 

Όχι
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει το φοιτητή στις δεξιότητες, τις μεθοδολογίες και τα εργαλεία που είναι χρήσιμα στην πορεία της ανάλυσης, της σχεδίασης και υλοποίησης ενός πληροφοριακού συστήματος. Το μάθημα είναι υποχρεωτικό στην κατεύθυνση Διοίκησης Επιχειρήσεων και για το λόγο αυτό είναι απόλυτα προσανατολισμένο στις γνώσεις και στα ενδιαφέροντα των φοιτητών που σπουδάζουν Διοίκηση Επιχειρήσεων.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα κατέχουν:

Γνώσεις: Να κατανοούν τις διαδικασίες ανάλυσης, σχεδίασης και ανάπτυξης επιχειρηματικών πληροφοριακών συστημάτων, μέσα από ένα περιβάλλον ρεαλιστικών εφαρμογών και μελετών περιπτώσεων.

Δεξιότητες: Να εμβαθύνουν και να χρησιμοποιούν τα εργαλεία που είναι χρήσιμα κατά την ανάλυση, τη σχεδίαση και υλοποίηση ενός πληροφοριακού συστήματος.

Ικανότητες: Να καλύπτουν το ρόλο του επιχειρησιακού αναλυτή στη σύγχρονη επιχείρηση ή να συνεχίσει τις σπουδές του σε μεταπτυχιακό επίπεδο.

Γενικές Ικανότητες

Οι ικανότητες που αναμένεται να αποκομίσει ο πτυχιούχος είναι οι ακόλουθες:

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Λήψη αποφάσεων με χρήση ΤΠΕ

Αυτόνομη και ομαδική εργασία

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα επικεντρώνεται στην απόκτηση των απαραίτητων δεξιοτήτων και γνώσης ώστε οι φοιτητές να έχουν την ικανότητα να συνδυάζούν τη θεωρία με την άμεση πρακτική εφαρμογή των μέθοδων για τη συστηματική μελέτη και μορφοποίηση προβλημάτων διαχείρισης πληροφοριών και διαδικασιών στο περιβάλλον ενός οργανισμού. Δίνεται έμφαση στην εξοικείωση των φοιτητών με τη χρήση ειδικών εργαλείων σχεδίασης, CASE, και στην υλοποίηση των διαδικασιών ανάπτυξης εφαρμογών, κυρίως με τη χρήση Συστημάτων Διαχείρισης Βάσεων Δεδομένων, αλλά και με γλώσσες HTML και PHP ή εργαλεία προσανατολισμένα στο χρήστη.

Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 μαθήματα που αποτυπώνονται στον ακόλουθο πίνακα.

Εισαγωγικά και Βασικά θέματα τεχνολογίας λογισμικού

Σχέση Πληροφοριακών Συστημάτων και Οργανισμών

Επιχειρηματικά Πληροφοριακά Συστήματα – CRM, ERP

Στοιχεία συστημικής προσέγγισης

Αναγνώριση κι Ορισμός προβλήματος και Γενικές Απαιτήσεις

Μελέτες σκοπιμότητας (Λόγοι, Αναγκαιότητα, Χρησιμότητα)

 

Τεχνολογία των απαιτήσεων (Προσδιορισμός των πληροφοριακών αναγκών των χρηστών)

Διαδικασίες ανάλυσης και σχεδίασης

Λογική και Φυσική Σχεδίαση

Μεθοδολογίες δομημένης ανάλυσης και σχεδίασης

Διαγράμματα αποτύπωσης της πορείας ανάπτυξης (DFD, UML)

Διαγράμματα BPMN

Σχεδίαση με τη χρήση εργαλείων CASE - Διαχείριση έργων Λογισμικού με το MS Project

Η αρίθμηση αναφέρεται στην αντίστοιχη εβδομάδα του μαθήματος.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ.

Διαλέξεις πρόσωπο με πρόσωπο

Ανάρτηση υλικού για περαιτέρω μελέτη και επίλυση εργαστηριακών ασκήσεων στην πλατφόρμα e-class

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία και την Εργαστηριακή Εκπαίδευση, ως εξής:

Παρουσίαση ασκήσεων με χρήση διαδικτυακών διερμηνέων

Πρόσθετο κι ελεύθερα διαθέσιμο υλικό για την εμπέδωση στοιχείων θεωρίας κι επίλυση ασκήσεων πράξη μέσω διαδικτύου και μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

Επικοινωνία με φοιτητές μέσω πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

 

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Ασκήσεις - μελέτες περίπτωσης όπου οι φοιτητές σε μικρές ομάδες θα ασκούνται στην εφαρμογή της θεωρίας. Οι ασκήσεις θα παρουσιάζονται από το διδάσκοντα και θα επιλύονται από τους φοιτητές ασύγχρονα. Η απάντηση θα παρέχεται αποκλειστικά μέσω της πλατφόρμας e-class ή εργαλείων υπολογιστικής νέφους (web mail, google-drive κλπ.) 71
Αυτοτελής Μελέτη 75
Σύνολο μαθήματος 185

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

 

 

Η αξιολόγηση θα διενεργείται στην ελληνική γλώσσα με τρεις διακριτούς τρόπους:

Ενδιάμεση αξιολόγηση κατά την 7η ή 8η εβδομάδα (20%) που θα πραγματοποιείται με: Ερωτήσεις Πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεις σύντομης απάντησης

Παραδοτέες ασκήσεις (20%) που θα αξιολογούνται ως εξής: Ικανότητα επίλυσης προβλημάτων σε ομάδες, σύνταξη αναφοράς για την προτεινόμενη επίλυση, δημόσια παρουσίαση

Τελική εξέταση (60%) που θα πραγματοποιείται με: Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, Επίλυση προβλημάτων, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ανάπτυξη στοιχείων θεωρίας, Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη, Μελέτη περίπτωσης, Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ανάλυση και σχεδίαση συστημάτων, Kendell Kenneth E.,Kendell Julie E., 8η έκδοση, 2010, ISBN: 978-960-512-603-2, Χ. ΓΚΙΟΥΡΔΑ & ΣΙΑ ΕΕ

Πληροφοριακά Συστήματα, Hoffer J., 6η Έκδοση, 2012, ISBN: 978-960-418-331-9, ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ Α.Ε

Ανάλυση και Σχεδιασμός Συστημάτων με τη UML 2.0: Μια Αντικειμενοστρεφής Προσέγγιση, Alan Dennis, Barbara Haley Wixom, David Tegarden, 3η Έκδοση, 2010, ISBN: 978-960-461-389-2, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ ΕΠΕ

Ανάλυση & Σχεδίαση Πληροφοριακών Συστημάτων, ISBN: 978-960-418-449-1, Hoffer J., George J., Valacich J., 5η Έκδοση, 2014

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ & ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ, ΚΙΟΥΝΤΟΥΖΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ, Γ΄ ΈΚΔΟΣΗ, 2009, ISBN: 960-359-039-8, Εκδόσεις ΜΠΕΝΟΥ